Paddling med Oskarshamns kanotklubb
Oskarshamns kanotklubb kommer på besök och vi planerar en tvådelad tur som börjar i sundet och fortsätter sedan in mot centrala Kalmar efter lite lunch.
Vi träffas på kanotklubben vid kl 10 för att plocka fram utrustning och ge oss iväg ut på vattnet. Vi anpassar förstås turen efter vädret, men planen är att kunna ge oss ut i sundet för att se om vi kan se sälarna som brukar röra sig runt Skallöarna. Därefter blir det lunch innan vi styr kosan in mot stan och njuter av centrala Kalmar från vattnet!
För vem?
Detta är en klubbpaddling så även om du inte har egen kajak eller kajakavtal så kan du vara med genom att låna en av klubbens kajaker.
Frågor
Kontakta Mattas Fransson för frågor på mattias@zenlab.se– dvs EJ på havskajakgruppens ordinarie mailadress.







